Διαφορά μεταξύ των αναθεωρήσεων του "Σπορά αραβόσιτου"

Από GAIApedia
Μετάβαση σε: πλοήγηση, αναζήτηση
(Νέα σελίδα με 'Για τη σπορά του αραβοσίτου χρησιμοποιούνται ειδικές σπαρτικές μηχανές ...')
(Καμία διαφορά)

Αναθεώρηση της 11:50, 2 Ιουλίου 2013

Για τη σπορά του αραβοσίτου χρησιμοποιούνται ειδικές σπαρτικές μηχανές («βάμβακος και αραβοσίτου»). Συνήθως ο ρυθμιστικός μηχανισμός διανομής του σπόρου στη σπαρτική του αραβοσίτου είναι ένας οδοντωτός δίσκος στις εγκοπές του οποίου εγκλωβίζεται ο σπόρος. Ο δίσκος περιστρέ¬φεται με ταχύτητα ανάλογη της κίνησης της σπαρτικής και ο σπόρος απε¬λευθερώνεται όταν η εγκοπή που τον συγκρατεί φθάσει επάνω από το διά¬κενο του σωλήνα σποράς. Μετά την τοποθέτηση του σπόρου στο βάθος του αυλακιού ακολουθεί η κάλυψη του με χώμα και η συμπίεση του χώματος επάνω στον σπόρο με τη βοήθεια ενός τροχού που βρίσκεται πίσω από τον σωλήνα σποράς. Οι σύγχρονες σπαρτικές έχουν τη δυνατότητα ταυτόχρονης εφαρμογής του λιπάσματος στο αυλάκι σποράς ή παραπλεύρως. Για να επι¬τευχθεί η επιθυμητή πυκνότητα σποράς θα πρέπει; 1)Λ) σπόρος να έχει ομοιόμορφο μέγεθος.-2) Να επιλεγεί ο καταλληλότερος για το μέγεθος του σπόρου δίσκος σπαρτικής. 3) Η ταχύτητα κίνησης της σπαρτικής να μην είναι μεγάλη. Παράλληλα με τον κλασικό ρυθμιστικό μηχανισμό του οδοντωτού δί-σκου χρησιμοποιούνται και άλλοι που έχουν αναπτυχθεί τελευταία (στις «πνευματικές» σπαρτικές μηχανές) και επιτυγχάνουν ακριβέστερη κατα-νομή του σπόρου ακόμη και σε μεγάλες ταχύτητες σποράς. Η αρχή λειτουρ¬γίας των μηχανισμών αυτών βασίζεται στη δημιουργία κενού με τη βοήθεια αεραντλίας. Ο αραβόσιτος μπορεί να σπαρεί με έναν από τους εξής τρόπους:-α) Σε εδάφη επιθυμητής υφής που έχουν υποστεί την κατάλληλη επεξεργασία (όργω-μα-σβάρνισμα) χρησιμοποιείται απλή σπαρτική αραβοσίτου που σπέρνει στις επιθυμητές αποστάσεις και το επιθυμητό βάθος. β) Σε εδάφη τα οποία μετά από ένα όργωμα παρουσιάζουν καλή δομή είναι δυνατή η σπορά στα ίχνη των τροχών του ελκυστήρα με την προϋπόθεση ότι το έδαφος δεν συμπιέζεται πολύ. Στην περίπτωση αυτή η σπαρτική έλκεται πίσω από τον ελκυστήρα και σπέρνει μόνο στις γραμμές που αντιστοιχούν προς τα ίχνη των μεγάλων τροχών. Υπάρχει όμως και δυνατότητα προσθήκης συμπλη-